Partneraftale rejsebureauer

I ønsker at sælge vores produkter i jeres rejsebureau? Så læs den følgende partneraftale grundigt i gennem. Denne aftale er det retslige grundlag for partnersamarbejdet mellem TravelTrex GmbH (i det følgende nævnt som firmaet) og bureauet er bindende for begge parter. I bekræfter, at I er indforståede med aftalen idet I klikker på linket, som står sammenhængende med dette afsnit eller i slutningen af denne tekst. Herved føres I automatisk til tilmelding.


Partneraftalens indhold
  1. Kontraktens formål
  2. Bureauets forpligtelser
  3. Arrangørens forpligtelser
  4. Salg
  5. Booking af rejser, rejsebekræftelse/regning og betaling
  6. Kontraktens ophør
  7. Fortrolighed
  8. Databeskyttelse
  9. Provisionsbestemmelser
  10. Værneting
  11. Kontraktændringer
  12. Garanti og hæftelse
  13. Slutbetingelser

  1. Kontraktens formål

    De to ovennævnte firmaer indgår hermed en aftale om sammen at sælge rejser. Rejserne arrangeres af TT, og formidles af bureauet i TTs navn og med en regning fra TT på baggrund af TTs forudbestemte betingelser, priser og beskrivelser samt eventuelle ændringer.

    Bureauet bekræfter at være registreret som virksomhed, og erklærer sig indforstået med at angive indkomst og betale skat af indkomsterne for formidling af rejser i henhold til skatteloven i det pågældende land, hvor bureauet har kontor. CVR-nummer skal sendes til os ved tilmelding.
  2. Bureauets forpligtelser

    Bureauet forpligter sig til at formidle tilbud og serviceydelser fra TT som en god sælger; dette gælder også bureauets samtlige ansatte. Bureauet forpligter sig særligt til:
    • at informere rejsekunder gratis om alle informationerne omkring TTs tilbud samt aktivt sælge TT ydelser.;
    • at optræde udelukkende som formidler af TTs ydelser samt gøre det klart, at en lovligt bindende bekræftelse af rejsen kun kan ske gennem arrangøren;
    • ikke at optræde som under eller mellem-formidler for en tredjepart, hvor TT i forhold til denne ville have afvist ethvert samarbejde;
    • med det samme at at kontakte TT om afbestillinger samt angive dato for afbestilling og navnet på deltager, der har afbestilt;
    • med det samme at videregive modtagne reklamationer og klager til TT;
    • at anvende kvalificerede ansatte til kunderådgivning i forbindelse med booking af rejser;
    • at undgå salgsaktiviteter som kan skade TTs andre samarbejdspartnere;
    • at formidle arrangørens samtlige tilbud samt gyldige priser, transport-, rejse- og betalingsbetingelser og rejseinformationer fra TT samt fremstille disse i de forudbestemte medier.
    • ved online-integration af TTs produkter eller marketingsmateriale kun at sætte en cookie, når kunden interagerer med firmaets webside, i det kunden enten klikker på det integrerede marketingsmateriale på partnersiden eller, hvis bureauet har integreret firmaets side direkte på egen side, der gennemføres en handling på firmaets side. I andre sammenhænge er placeringen af en cookie med et efterfølgende krav om provision ikke tilladt. I tilfælde af, at dette ikke overholdes af bureauet, er et strafbeløb på 5000 € for kontraktbrud gældende.
    Overholder bureauet ikke sine forpligtelser, og opstår der deraf skadeserstatningskrav fra tredjepart mod firmaet, så er bureauet forpligtet til alene at stå til ansvar for sådanne klager, evt. forpligtet til at erstatte TTs omkostninger i forbindelse med sådanne klager. Dette gælder også retslige omkostninger, som måtte opstå i forbindelse med klager eller som opstår på grund af bureauets tydelige, uretmæssige handlinger.
    Skulle det ske, at rejsebookinger ikke kan gennemføres og er bureauet skyld i dette, kan firmaet gøre krav på afbestillingsomkostningerne i henhold til firmaets gyldige rejse- og betalingsbetingelser.
    Det er op til bureauet at bevise, at der er opstået en væsentlig mindre skade. Firmaet fastholder sin ret til at kræve en højere skadeserstatning.
  3. Arrangørens forpligtelser

    TT står inde for alle sine forpligtelser som rejsearrangør. Dette indbefatter den fagligt korrekte kunderådgivning via TTs callcenter. TT frigør bureauet fra mulige krav, som kunder stiller bureauet, såfremt bureauet ikke selv er forpligtet at hæfte på baggrund af sin status som som rejseformidler eller rejsearrangør.

    Behandlingen af skadeserstatning og kundeklager vedrørende gennemførte rejser vedkommer kun TT. I tilfælde, hvor TT er forpligtet til at betale erstatning til en kunde på baggrund af bureauets negative handling, vil det pågældende beløb blive opkrævet af bureauet. Det samme gælder i forbindelse med udgifter opstået som følge af nødvendig, retslig bistand.

    TT forpligter sig til at behandle bookinger ordentligt og i den rækkefølge, de ankommer i indgangen. Det samme gælder for indgående reklamationer.
  4. Salg

    Bureauets egen reklame-aktiviteter, hvor TT produkter fremstilles, skal godkendes af TT før disse offentliggøres. Ved præsentation i elektroniske medier som f.eks. internet, videotekst etc. skal bureauet være opmærksom på, at anvendelsen af TTs logo samt videregivelse af logo etc kun er tilladt, når TT skriftligt har godkendt dette.
  5. Booking af rejser, rejsebekræftelse/regning og betaling

    1. Afviklingen af bookinger sker over websiden http://www.snowtrex.dk/buchung.html ved angivelse af partner ID nr. og gennemførsel af booking. Vælges en anden måde, kan det ikke garanteres, at provisionen tilfalder bureauet.
    2. Bureauet er forpligtet til at sikre gyldigheden af sine kunders bookinger og at sørge for, at rejsegæsten modtager TTs aktuelt gyldige forretningsbetingelser. Bookingen skal indeholde kundens navn, adresse og fødselsdato samt navnene og fødselsdatoerne på rejsedeltagerne. Det er ikke tilladt at angive bureauets adresse. Rejsekontrakten er først gældende, når kunden har modtaget en rejsebekræftelse fra TT – kun TT kan bekræfte bookinger. Bureauet, som TT har indgået kontrakt med, hæfter for alle bookinger foretaget under det pågældende partner ID nr. Bookinger foretaget er altid bindende. Ved afbestilling af booking kræves afbestillingsgebyrer. Ved om booking eller ændringer i en booking kan gebyrer opkræves.
      Tilladelse til benyttelse af ekstern Central Reservation System (CRS (Merlin)) kræver en udtrykkelig tilladelse fra TT
    3. Bookingerne skal indeholde kundens for- og efternavn, fødselsdato, adresse, e-mail-adresse og telefonnummer samt for- og efternavn samt fødselsdato på øvrige rejsedeltagere. Det er ikke tilladt at angive bureauets adresse. Videregivelsen af booking-oplysninger til tredje part er kun tilladt med TT udtrykkelige, skriftlige tilladelse.
    4. Betaling sker gennem direkte indkassering: Betalingen er et anliggende udelukkende mellem TT og kunden. Rejsebekræftelsen/regningen samt rejsepapirerne sendes direkte fra TT til kunden. Indkassering af betaling gennem bureauet kan lade sig gøre, kræver dog skriftlig tilladelse.

  6. Kontraktens ophør

    1. Opsigelsesfristen for begge parter er 3 måneder til d. 31.05. hvert år. Opsigelsen skal ske skriftligt.
    2. Kontrakten kan opsiges ubegrundet og uden varsel ved
      • ansøgning om åbning af insolvensprocedure mod bureauindehaveren eller bureauets selskaber eller mod bureauet.
      • bureauets benyttelse af ikke-godkendt billede- og tekstmateriale.
      • bureauets benyttelse af salgsinformationer på andre sider, som ikke er godkendt af TT.
      Foreligger andre vigtige grunde som f.eks. kontrakten overholdes ikke, skades TTs interesser og image, kan kontrakten ligeledes opsiges uden varsel.
    3. Efter kontrakten er udløbet, og det ligemeget af hvilken grund, er alle forpligtelser i forbindelse med kontrakten bindende for begge parter indtil alle uafsluttede forretningsanliggender er blevet afsluttet.
    4. Ved kontraktens udløb skal bureauet uden undtagelse fjerne alle henvisninger til TT og varemærker d) Ved kontraktens udløb skal bureauet uden undtagelse fjerne alle henvisninger til TT og varemærker produceret af TT – også på internettet (f.eks. banner). Bureauet må ikke anvende TTs navn i skriftlige sammenhænge eller ved andre publikationer, ej heller tilbyde TTs produkter. Alle reklamemedier fra TT skal uden undtagelse – senest efter afslutning af alle forretningsanliggender – afleveres tilbage til TT.

  7. Fortrolighed

    Da begge parter har adgang til bestemte forretningsinformationer fra hinanden i forbindelse med samarbejdet, er begge parter også forpligtede til at behandle alle informationer (mundtlige og skriftlige) i sammenhæng med forretningsstrategier, produkter, tjenesteydelser, udvikling, finanser, forskning og andre forretningsmæssige aspekter samt bedømmelser og analyser med største fortrolighed.

    Dette gælder især også størrelsen på den aftale provision.Strengt fortroligt er ikke informationer, som er alment kendt eller som gennem almene kilder, som ikke har noget at gøre med den pågældende kontraktpart, er tilgængelige. Reglen ang. streng fortrolighed gælder også efter kontraktens udløb.
  8. Databeskyttelse

    Parterne forpligter sig til at behandle kundedata, som man i kraft af kontrakten og inden kontraktens rammer har fået adgang til, påpasseligt i forhold til de bestående databeskyttelsesbestemmelser med særligt henblik på bundesdatabeskyttelsesloven.
  9. Provisionsbestemmelser

    Afregningsmodus
    Bureauet får for formidlingen af TTs ydelser provision på 7 %. Kravet på provision opstår på dagen for rejsens begyndelse, afregning og udbetaling sker månedlig.

    Med betalingen af provision er alle omkostninger, som bureauet måtte have i forbindelse formidlingen af TTs produkter, dækket.

    Beregningsgrundlag
    Beregningsgrundlaget for provisionsafregningen er omsætningen i valutaen „Euro“ ifl. den vekselkurs, som TT følger på dagen for bookingen. Den totale omsætning bliver provisionsbregnet, det gælder også ekstras. Godkendte afbestillinger samt til- og ombookinger beregnes også med. Partnerprogrammet er baseret på cookie-tracking. SnowTrex- cookie’en med det pågældende partner ID nr. har en levetid på 30 dage. På grundlag af dette kan omsætning sorteres og beregnes til den rigtige partner.

    TT har ved indkøb af liftkort en ringe eller ingen provision (f.eks. v. Ischgl) og derfor er der – med få undtagelser - ingen provision på liftkort. På ekstra gebyrer og udgifter (f.eks. turistgebyr, nøglekort, kreditkortgebyr) er der ingen provision, det samme gælder ydelser i forbindelse med flyrejser, da TT formidler priserne for flyydelser til kunden uden at tjene noget.

    Retten til provision frafalder, hvis en kunde ikke eller kun delvist betaler. Provision beregnes efter det reelle beløb, som kunden betaler. Hvis den bookede rejse pga. force majeure eller pga. for få rejsedeltagere ikke kan gennemføres, mister bureauet retten til provision. Afbestilles kun en del af rejsen, beregnes provisionen efter den reducerede rejsepris.

    Ekstraprovision på tilbookede ekstras
    Ekstraydelser (ekstras) som f.eks. udlejningsudstyr og kurser er en væsentlig del af TT-produkterne. Da disse af tekniske grunde (mange IBE/CRS kann ikke vise disse) eller pga. kundernes manglende kendskab ikke bookes/ikke kan bookes, bibeholder TT retten til at ilbyde/informere kunderne i forbindelse med en booking om disse ekstras. Denne service er gratis for bureauer, og den ekstra opståede omsætning kommer bureauet til gode. Beskyttelsen af kundeoplysninger forbliver uændret heraf.
  10. Værneting

    Kontrakten underligger tysk ret. Ved stridigheder omkring kontrakten er værnetinget Køln.
  11. Kontraktændringer

    Firmaet fastholder sin ret til enhver tid at ændre regler og bestemmelser. Partneren vil i så fald blive informeret om ændringerne pr. e-mail. Opsiges kontrakten ikke indenfor en uge efter meddelelse af ændringer, gælder det som accept af ændringer.
  12. Garanti og hæftelse

    Firmaet garanterer for, at dennes webside drives indenfor de rammer, der er af aktuelle, tekniske muligheder. Med hensyn til videre krav, fralægger vi os ansvaret.
    I forhold til det øvrige indskrænkes firmaets ansvar til at gælde retslige og forretningsmæssige stedfortræderes bevidste og grove forsømmelse. I tilfælde af at firmaet er forpligtet til at betale kontraktmæssig skadeserstatning, begrænses hæftelsen for økonomiske skader til de skader, som på tidspunktet for underskrivelsen af kontrakten kunne forudses, og svarende max.til den sidste månedlige provisionsindtjening.
    I tilfælde af tab af data, kan firmaet kun holdes ansvarlig, hvis kontraktpartneren min. en gang om dagen har sikret/sikrer sine data. Også i sådanne tilfælde er hæftelsen, som tidligere fastlagt, begrænset.
    Enhver hæftelse under hæftelsesloven for produkter forbliver uberørt.
  13. Slutbetingelser

    Skulle det ske, at enkelte kontraktpunkter er, eller bliver uvirksomme, så vil parterne gennem en regulering erstatte eller gentage de bestemmelser, som der er sat spørgsmålstegn ved, så disse stemmer overens med kontraktens formål og indhold. Bestemmelser, som ikke er berørt heraf, bibeholder deres gyldighed. Ekstraaftaler træffes ikke. Ændringer skal være skriftligt bekræftede. Dette gælder også selve kravet omkring skriftlig bekræftelse.



Agenturrådgivning

Agenturrådgivning TravelTrex GmbH
Bonner Str. 484-486
50968 KÖLN (GERMANY)
89 88 11 67