Personlig rådgivning

Du har brug for hjælp med din booking eller har et specielt spørgsmål?

89 88 11 67

Åbningstider

Man-fre: Kl. 9.00-18.00
Lør: Lukket
Søn: Lukket

Frequently Asked Questions

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål - i kronologisk rækkefølge fra søgning til booking af rejser og fra rejsen til skiområdet til turen tilbage.

Indhold

  1. Søg og book
  2. Betaling
  3. Rejseforberedelser
  4. Kørselsvejledning og ankomst
  5. På stedet
  6. Afrejse og hjemrejse
  7. Afbestilling af rejsen
  8. Hverv en ven
  9. Generelle spørgsmål

1. Søg og book

  • Hvordan finder jeg den passende rejse?
    Ved du den dato, hvor du vil ud at rejse, skal du bruge søgemaskinen ”Søg & book”. Her kan du indskrænke din søgning til f.eks. rejsemål og antal personer. Alternativt har du mulighed for at se vores rejsekategorier eller Last Minutes. Er det noget for dig med en usædvanlig uge med party og pister til en billig pris? Så er det måske noget for dig med vores events.
  • Hvilke former for indkvartering er der, og hvilke forskelle er der?
  • Hvordan booker jeg?
  • Er liftkortet inklusiv?
  • Er der nogen fordele ved at booke ski- og snowboardkurser samt udstyr på forhånd?
  • Hvilke rabatter er der?
  • Hvor kort tid før kan jeg booke?
  • Hvad menes der med booking "på forespørgsel"?
  • Hvordan kan jeg indløse et eller flere gavekort?
  • Kan jeg booke noget ekstra til min allerede bookede rejse?
  • Er babyer medforsikret gennem forældrene?
  • Kan jeg booke en rejse på 2 uger?
  • Hvordan finder man en kørestolsvenlig indkvartering?
  • Kan jeg som mindreårig booke en rejse?
  • Er mine data krypteret?

2. Betaling

  • Hvornår og hvordan skal rejsen betales?
    Med modtagelsen af rejsebekræftelsen har den første betaling på 25 % forfaldsdato (evt. sammen med den bookede forsikring). Restbeløbet forfalder 6 uger før rejsens begyndelsesdato. Sker tilmelding indenfor de 6 uger, har hele rejsens pris forfaldsdato med det samme. Der kan betales pr. overførsel eller med kreditkort. Rejsepapirer kan først tilsendes, når den komplette rejse er betalt. Dog tidligst 14 dage før rejsens begyndelsesdag.
  • Hvordan skal betalingen overføres?
    I løbet af få dage efter din booking vil du modtage en rejsebekræftelse pr. e-mail, hvor du finder vores bankforbindelse samt reference, der skal angives ved bankoverførslen. Overførslen bedes foretaget indenfor den angivne tidsramme.

    Skal vi bruge et betalingsbevis fra dig ved en kortfristet booking, kontakter vi dig. I dette tilfælde beder vi om, at du følger de følgende punkter nøjagtigt:

    Send beviset til pr. mail til payment@snowtrex.com
    eller pr. fax til +49 221 33 60 62950 – angiv på faxen "payment@snowtrex.com".

    Vær opmærksom på, om beviset er gyldigt i forhold til vores regler herom.
    Hvad betalingsbeviset skal indeholde:

    • Modtager er „TravelTrex GmbH“.
    • TravelTrex GmbHs bankoplysninger (IBAN + BIC) skal være angivet fuldstændigt, korrekt og læseligt – oplysninger finder du på din rejsebekræftelse/regning.
    • Bankens logo skal fremgå.
    • Beløbet skal stemme overens med det ikke-betalte/opkrævede beløb.
    • Beviset må ikke være et word- eller tekstdokument.
    • Der skal være tydeligt, at overførslen er gennemført: f.eks. screenshot fra netbanken med anvendt nøglekode, eller et bevis i papierform med din underskrift samt din banks underskrift og stempel.
    • Din saldo skal kunne ses og må ikke være i minus efter overførslen.
    Vedhæftet finder du en vejledning, hvis du vil sende betalingsbeviset fra din netbank som screenshot pr. e-mail:

    1. Når du ser den ønskede side på din skærm, så skal du
      • trykke på tasten „PrtSc“ eller
      • samtidigt „Control“ og „PrtSc“
      for at tage et screenshot.
    2. Åbn et worddokument og sæt screenshot’et ind med „Control“ og „V“.
    3. Gem filen og send denne til os som vedhæng til en e-mail.

    Efter modtagelse af et gyldigt betalingsbevis, sender vi ca. 14 dage før rejsens begyndelse dine rejsepapirer til dig.
  • Hvordan betales der med kreditkort?
    Hav følgende oplysninger klar ved booking:
    • Bank
    • Kortindehavers navn
    • Kortnummer
    • Udløbsdato
    • Kontrolcifre

    Kontrolcifre

    Ved Visa- og Mastercard består CVC-koden af de tre sidste cifre i underskriftsfeltetbagsiden af kreditkortet.


    American Express

    Ved American Express finder du den 4-cifrede CVC-code påforsidenaf kreditkortenover kortnummeret.



    Vær opmærksom på, at der ved betaling med kreditkortet American Express er et gebyr på 3 %. Betaling med kreditkortene VISA og Mastercard er gebyrfrit.

    Afvikling af transaktionen sker via betalingstjenesten Stripe. Yderligere informationer finder du her.

    Venligst bemærk, at vi efter din onlinebooking hæver $1,- fra din konto. Dette beløb refunderes igen direkte efter verificeringen af dit kreditkort.

  • Er mine data krypteret?
    Vi benytter os af den nyeste krypteringsteknologi Secure Socket Layers (SSL), som skal beskytte dine personlige oplysninger og kryptere disse. SSL gælder som verdens mest sikre dataoverførselsmetode på internettet. Alle dataudvekslinger mellem din browser og vores webside, hvor der bliver givet adgang til personlige data, er krypteret og således sikrer man mod tab, manipulation, skader og fejl. Hos os er dine personlige oplysninger i sikre hænder!
    Yderligere information omkring beskyttelse af personlige data, finder du her.

3. Rejseforberedelser

  • Hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg booker en rejse til udlandet? (indrejse- og sundhedsbestemmelser)?
  • Hvornår og hvordan får jeg rejsepapirerne?
  • Skal jeg selv medbringe sengelinned og håndklæder?
  • Hvordan er køkkenerne i lejlighederne udstyret?
  • Hvad skal jeg medbringe på min ferie? Findes der en huskeliste?

4. Kørselsvejledning og ankomst

  • Får jeg en vejviser, kort etc., når jeg har valgt en kør-selv-rejse?
  • Hvilke transportmuligheder er der?
  • Hvornår skal man senest checke ind?
  • Hvordan får jeg det bedste ud af min ankomstdag?

5. På stedet

  • Skal jeg betale turistgebyrer?
  • Skal jeg betale depositummet for lejligheden kontant eller med kreditkort?
  • Hvornår får jeg mit depositum tilbage?
  • Bliver ski- og snowboardkurser tilbudt?
  • På hvilket sprog bliver der undervist på ski- og snowboardkurserne?
  • Hvilken forplejning tilbyder husene?
  • Hvor bliver maden serveret, når jeg har booket "forplejning" ekstra?

6. Afrejse og hjemrejse

  • Hvornår skal jeg checke ud?
  • Er der mulighed for at stå på ski på afrejsedagen?
  • Hvordan forløber afrejsen?

7. Afbestilling af rejsen

  • Hvordan kan jeg afbestille min bookede rejse?
  • Hvordan kan jeg undgå afbestillingsudgifter?
  • Kan jeg ombooke min rejse?
  • Er det bedst at bestille en rejseafbestillings- og rejseafbrydelsesforsikring?
  • Hvordan gør jeg krav på den erstatning, som min afbestillings- eller rejseafbrydelsesforsikring gør mig berettiget til?

8. Hverv en ven

  • Hvordan fungerer "hverv en ven" hos SnowTrex?
  • Hvad er min fordel, hvis jeg hverver nye kunder?
  • Hvem kan hverve?
  • Hvornår og hvordan tilsendes gavekortet?
  • Hvor og hvornår kan gavekortet indløses?
  • Hvor længe gælder gavekortet?
  • Hvor kan jeg se hvilken værdi mit gavekort har? Hvor kan jeg se, hvor mange venner jeg har hvervet?
  • Jeg har slettet e-mailen med anbefalings-linket. Hvordan får jeg linket igen for at hverve interesserede?
  • En ven har glemt, at klikke på anbefalings-linket inden bookingen. Kan bookingen alligevel godkendes som hvervning?

9. Generelle spørgsmål

  • Hvad er Best-Price-garanti?
  • Hvad er snegaranti?
  • Hvad er huse, som er kaldt "uspecificeret pension + stednavn“?
  • Hvad betyder det, når det står "tilbudspris" efter navnet på et indkvarteringssted?
  • Hvad betyder "uden forplejning", "m. morgenmad", "1/2 pension" "helpension" "All Incl." og "douche/wc"?
  • Hvad er vores Crazy Booking Night?